2009-11-19

JUM XII.

Elsőnek Viczián István beszélt a JAX-WS mélyvízről. Számomra elég elrettentő hatása volt az előadásnak. Eddig nagyjából megkímélt a sors a SOAP technológiától és remélem ezután is így lesz. Találkoztam olyan projekttel, amiben szerepelt, de nem nekem kellett foglalkozni vele, vagy amikor hasonló megoldást kellett alkalmaznom találtam más módszert. Az előadás végén említésre került még pár hasonló SOA technológia. Ezek közül a REST-tel már volt dolgom és úgy érzem hogy az egészen használható egyszerűen azért, mert nem akartak mindent helyben megoldani, hanem az a mondás, hogy az üzenetek topológiája MásValaki Problémája, azaz ha akarom XML, ha akarom JSON, ha akarom akármi. És tényleg: én éppen JSON-nal használtam, ahol más formában szintén előjönnek hasonló dolgok amire JAX-WS és JAXB-nél figyelni kell. Cirkularitás, ilyesmik.

A második előadáson Csutorás Zoltán beszélt az agilis módszertanokról. Az elején az autógyáraknál és a közgázos diagramoknál nem értettem hogyan fogunk eljutni a szoftverfejlesztésig, de aztán szépen összeállt a kép. Kiderült számomra, hogy a Scrum nem egy levegőbe kitalált buzzwörd (mint a Cloud) hanem egy tanulmányokon és tapasztalatokon alapuló szigorú módszertan amit nem csak IT technológiában használnak. A Toyota gyárrendszere is hasonló elveken épül (Lean Management, bármit is jelentsen). Végülis engem a pipeline feldolgozásra emlékeztet ez az egész. RISC processzorok makrószinten. Három dolog biztos: Egyik hogy pár ügyféloldali managgert a környezetemből is elküldenék agilis módszertanokkal ismerkedni, mert az tényleg nem járja hogy először kiköpünk ezer oldal doksit az igényeik szerint, aztán leprogramozzuk vízesésben a hülyeséget. Másik dolog, hogy bebookmarkolom az előadó blogját és amint lesz időm rá olvasgatom. Harmadik dolog, hogy nem hallottam az előadáson csirkékről és disznókról, úgyhogy még biztos nagyon sokmindent nem tudok a Scrum-ról.

Uccsó előadás az Google Androidról szólt, amit nem kell senkinek bemutatni. Kiss Gergely a Linuxos oldaláról közelíti meg a dolgokat. Régebben egyébként már találkoztam vele egy Bp Newtech Meetup-on. Ő volt az, aki egy ősrégi kütyün életre lehelte az Android-ot, amikor még a fasorban sem voltak direktben ilyen telefonok. Az előadás legfontosabb hozama számomra a Hundroid portál és a magyar Android közösség bemutatása volt. (Van még ilyen is, nem tudom hogy ez ellenség-e vagy barát. Úgy látom PZ is kommentel úgyhogy ez valami hivatalos valami lehet.) Megkérdeztem tud-e magyar fejlesztésekről. Mondta hogy tud egy angol tanuló szoftverről, az Ustream-eseknek van Android implementációja, (Ustream-mel felvettük az előadásokat, utólag is megnézhetőek. Könnyen kezelhető, jó cucc! Valahol itt vannak a videók. Persze a minőség pocsék, van még min javítanunk.) és persze rögtön le is demózott egy kis alkalmazást: a saját OpenOffice prezentációját egy saját készítésű Androidos alkalmazással vezérelte bluetooth-on keresztül.

Jó sokan voltunk, a rendelkezésre álló időkeretet kicsit átléptük, sörözés úgy tudom most elmaradt, következő alkalom jövőre.

Nincsenek megjegyzések: