2005-12-01

Struts Overview

Éppenhogy csak elkezdtem olvasni a Struts User Guide Preface-ét, máris sok dolgot találtam amivel meg kéne majd egyszer ismerkedni:

Az hogy a Struts micsoda, egyelőre homályos.

Közben elolvastam a többit is. Nem igazán nyerte el a tetszésemet, de ebben lehet hogy az is közrejátszott, hogy az egész doksiba képtelenek voltak berakni egy árva képet, diagramot vagy mittudomén mit. Értem én hogy szükség van az MVC patternre és az jó is (nem is tudtam hogy a Smalltalk-ból jön) és azt is értem hogy ez a Struct próbál lenni a C (controller) az MVC-ben, csak ezek a hülye konfigolások meg a validálás lehetősége nem tetszik.

Validáláshoz vagy kell a business logika vagy nem. Ha nem kell akkor eleve el lehet intézni kliensoldalon ha kell akkor meg úgysem lehet megcsinálni a Modell megkerülése nélkül. Persze ha úgy vesszük hogy nem létezik javascript, vagy nem szabad használni, akkor hasznos ez a funkció.

Konfigolás: nem elég hogy meg kell írni a formot és a Modellt, még egy közvetítő objektum is kell, amit XML-ben kell konfigurálni. Nem lehetne ezt valahogy automatizálni?

Még nem gondoltam át ezt rendesen, úgyhogy lehet hogy még majd változik a véleményem.

Viszont ahogy belenéztem a Struct Shale alprojekt overview-jébe, ott arról írnak, hogy közben már készül a régi framework utódja, a Shale, amit már modernebb szempontok szerint terveznek és épít az újabb technológiákra. Meglátjuk. (Az eredeti Structs-ot 2000-ben kezdték el csinálni, akkortájt amikor a JSP megjelent. Akkor még nagy szám volt és mostanáig elég sok webalkalmazást készítettek a segítségével.)

Nincsenek megjegyzések: