2007-11-08

Novemberi meetup

Pár megjegyeznivaló tegnapról a Nefelejcs utcából:


Domain-specifikus nyelvek:

Ennyi idő alatt nem lehetett rendesen ráfókuszálni a problémára, de kb. arról volt szó, hogy manapság a "saját" nyelvek alkalmazása már nem túl nagy kunszt integrált fejlesztőkörnyezetben sem. Akár grafikusan is meg lehet határozni a nyelv szintaktikáját. Eclipse-nél a feltett kérdésre adott válasz alapján a Graphical Modeling Framework, mint ingyenes kiegészítés alkalmas erre. Update 2007.12.06: 5 perc++.

VSShell:

Igazából ez volt az első előadás, amelyen megmutatta egy srác egy Mac-en futó Windows ablakban, hogy Visual Studio segítségével a World of Warcraft saját nyelvében hogyan fejlesztenek add-on okat. Az eszköz az előző nap lett bemutatva a Microsoft TechEd keynote-on. Tanulság volt, hogy a Visual Studio alapváltozata ingyenesen is letölthető, valamint hogy a VS is követi azt a filozófiát, mint a Java-s tesói, azaz kiegészítéseket lehet hozzá pakolni bármilyen "domain-specifikus" nyelvhez, tehát egyfajta általános fejlesztőkörnyezetként viselkedik. A domain-specifikus nyelvekre visszatérve, az oké hogy ad némi szintax highlight támogatást és nem enged szintaktikailag rossz dolgokat beírni, de a magasabb szintű funkciókat, mint pl. a lehetőségek felajánlása, hibák automatikus javítása - azért még hosszú ideig kézzel kell majd implemetálni fáradságos munkával.

Választási térképek manipulatív újrarajzolása:

Nagyon jól érthető és érdekes előadás volt többféle szempontból is. A következő választásokon a választási körzetek határai lehet hogy át lesznek rajzolva, mert a mostani térkép kiegyensúlyozatlan, azaz egyes területeken több a szavazó. A projekt célja, hogy felhívja rá a figyelmet, hogy az előző választási eredmények alapján manipulatívan is el lehet készíteni az új felosztást úgy, hogy egy bizonyos pártnak kedvezzen. Ezekkel a manipulatív elosztásokkal kísérleteznek. A dolog matematikai szempontból is érdekes (Valamilyen hűtés algoritmust használnak. Talán véletlenszerű hűtés?) A technológiai része is előremutató, mert a Google Maps API-t használják a szoftverben. Ez a szoftver nyílt és mindenki számára elérhető lesz, de USA-ban állítólag kemény fizetős programok vannak ilyen és ehhez hasonló célokra.

Online sajtótájékoztató rendszer:

Ez egy netes sajtótájékoztató rendszer bemutatása volt. Prezentációt (flash) és egyéb anyagokat lehet mutogatni, közben látszik a mandró webkamerás feje. Lehet visszakérdezni, ha jól láttam billentyűzettel.

LinuxBIOS:

A lényeg a lényeg, hogy lassú a BIOS és a ők azon dolgoznak, hogy gyorsabb legyen. Engem kb. eddig érdekel a dolog. Még leragadtam annál a korszaknál, hogy egy BIOS 64k-s, de ma már pár megások, esetleg van bennük egy Linux kernel és adott esetben 10mp alatt felpattintanak egy gépet.Néha már a nagyobb teljesítményű HDD-k felpörgetése a szűk keresztmetszet. Külön nyelv van a BIOS-ok programozására.

Participatív kultúrafogyasztás konzolokkal:


Iszonyú pörgős és stílusos előadás volt. Azt látni kell, hogy ennek a dolognak -ja a Gitárhíróról van szó- semmi köze nincs a valódi zenéléshez. Fölöttébb primitív játék. Arra a Basic-ban írt programra emlékeztet, amikor egy síelővel kellett fenyőfákat kerülgetni vagy egy szöcskével gödröket átugrálni. Egyébként meg baromi jó buli, sokan kipróbálták, párosan is. Engem nagyon zavart, hogy a kivetített kép pár tizedmásodpercet késett a hanghoz képest, de az is lehet hogy félreértettem valamit. Sok lehetőség van benne, akár közelebb is lehetne vinni a valódi zenéléshez, más szabályokat kialakítani, stb. Más hangszerekkel is meg van valósítva, sőt teljes bandát is össze lehet rakni énekessel együtt. Az énekesnek természetesen énekelnie kell, az eszköz pedig figyel a fonémákra is. Azt már eddig is tudtam, hogy az efféle dolgok bölcsője Japán, de azt nem tudtam hogy a karaoke-t feltaláló fickó hülyeségnek tartotta és nem védette le (mármint a karaokét), így más gazdagodott meg belőle. Egyébként pedig ment az "18 and life" a Skid Row-tól. Tyű de rég hallottam már, régi szép nóta.

A hely most is jó volt -ugyanott mint múltkor- és Irsai Olivér a barátom.

4 megjegyzés:

Kocka írta...

na errol most kar hogy lemaradtam :(

setalosas írta...

sztem nem késett, akkor szól a hang, amikr keresztezi az alsó üres karikákat...

pcjuzer írta...

Észrevettem az alsó üres karikákat, ahol felrobbannak vagy lángolnak a hangok. Na nekem határozottan úgy tűnt, hogy ezek a robbanások késnek pár tizedet. Éppen ezért "messzebbre" -kb a pálya felére- kellett "fókuszálnom", hogy találjak a zene és a pálya között valami realtime összefüggést.

setalosas írta...

Hát ezt most így nem tudom, de amikor játszol, akkor nem a lángokkal foglalkozol, hanem azzal, hogy a hallott hang és a játszott hang időzítése rendben legyen és az szinkron.