2005-07-13

Echo

Az Echo egy Web GUI framework, amiben kiválóan lehet webes felületeket összerakni objektum orientált módon, a swing-hez hasonlóan (nem kell javascript-tel és html-lel molyolni). Explorer-rel, Firefox-szal működik, Operával szerintem nem.

Ehhez kapcsolódik az EchoStudio ami egy vizuális szerkesztő plugin Eclipse-hez Echo-s lapok összerakásához. Nagyjából használható, de magában hordozza a vizuális szerkesztők hátrányait, nevezetesen hogy buta kódot generál és gyengék az OO képességei. 1 hónapig lehet kipróbálni a szoftvert. Az Echopoint egy sourceforgés projekt ami további komponensekkel bővíti ki az Echo-t. Az oszloponként rendezhető, lapozható táblázatok a kedvenceim -ilyen még swingben sincs.
Eddig is jó tapasztalataink voltak az Echo-val és most Release Candidate-nél tart az Echo 2, amit mindjárt ki is próbálok. Már a CVS-ben van a 2-eshez való "EchopointNG" is.

-------

Éppen az Echo1-ről Echo2-re való átállást ízlelgetem: Egyes esetekben elég egy import csere, de elég sok minden változott. Nem is érdemes részletezni (talán majd egyszer). Az 1-es alkalmazás migrálásánál már éppen könyékig voltam az alkalmazás agyában, mígnem arra jutottam hogy inkább nulláról kezdem el újraírni. Ebben segíteni fog a letöltött csomagban lévő példaalkalmazás.

Update 2007.11.03: Időközben összekalapácsoltam egy részletekbe menőbb leírást is Echo 2 témában.

Nincsenek megjegyzések: